Всі статті

Огляд та опис кабінету продавця


Загально по кабінету продавця:


  1. Загальні відомості про кабінет продавця, для чого він потрібен. Кабінет продавця маркетплейсу Synthetic дає змогу швидко та зручно продавати товари на сайті. Ви можете з легкістю додавати пропозиції товарів, або завантажити їх через xml-файл, приймати замовлення та вести чат з покупцями, а також моніторити статистику продажів, стан замовлень, загальний рейтинг продавця.
  2. Як створити кабінет продавця. Для того, щоб продавати на Synthetic, необхідно заповнити форму з інформацією про свою діяльність.
Дашборд:


Що таке дашборд? Дашборд - приладова панель - інформаційний стенд, на якому відображаються важливі показники управління та аналітики.



Опис віджетів дашборда

  • Скорость обработки заказов - графік, який відображає швидкість обробки замовлень, від надходження заявки до оформлення замовлення;
  • Состояния заказов - графік, що показує співвідношення станів замовлення;
  • Рейтинг по отзывам - тут буде відображатись рейтинг магазину по відгуках клієнтів;
  • Сводка по предложениям - відображає кількість пропозицій:
  1. Активних, в наявності;
  2. Активних, не в наявності;
  3. Прихованих;
  4. На модерації;
  5. Заблокованих.
  • Статистика продаж - графік, що відображає кількість проданого товару та його суму;
  • Топ продаж - сюди потраплятимуть товари з найбільшою кількістю продажів.

Пропозиції:


  1. Що таке P-code? P-code - це унікальний код, який присвоюється кожному товару на сайті.
  2. Що таке пропозиція? Пропозиція - кількість товарів певного стану, яка є в наявності у продавця.
  • Стан товару - на платформі ми ввели такі стани товару: Новий, Refurbished (Відновлений) і Б/В;
  • Фото - до пропозиції зі станом Refurbished, Б/В можна додати фото реального зовнішнього вигляду цього товару;
  • Опис - до пропозиції товару можна додати опис, який характеризує даний товар, або вказує на деякі невідповідності (не оригінальна упаковка, подряпини, не повний комплект).
  • Ціна - вартість товару, яку слід вказати при додаванні пропозиції.
  • Гарантія - період часу, протягом якого продавець гарантує повернення, або обмін товару при його технічній несправності, якщо були дотримані правила експлуатації данного товару;
  • Політика доставки - умови доставки та оплати, за якими продавець відправляє товар покупцю;
  • Код пропозиції - унікальний код який присвоюється до кожної пропозиції продавця.

3. Якими бувають стани пропозицій і особливості при виставленні цих станів? На платформі товари можуть бути у таких станах: Новий, Refurbished (Відновлений) та Б/В.

  • Новий - повністю новий товар, який не був у використанні і повністю укомплектований. Упаковка не порушена і має товарний / презентабельний вигляд. Тільки оригінальна упаковка.
  • Refurbished (Відновлений) - товари з тих чи інших причин були повернуті виробникові після продажу, який, в свою чергу, проінспектував, при необхідності замінив брак і відновив до стану нового.
  • Б/В - Товар, який був у вжитку, ділиться на 3 підстани — від дуже хорошого до прийнятного. Три підстани описують зовнішній вигляд товару. При цьому всі б/в товари знаходяться в робочому стані і перевірені продавцем. Упаковка визначається продавцем. Товар може бути без комплектації або в неповній комплектації, продавець зобов'язаний вказувати це в описі своєї пропозиції. Обов’язково необхідно додавати реальні фото б/в товару.

Б/В ідеальний товар візуально майже не відрізняється від нового, відсутні подряпини та інші явні сліди використання.

Б/В хороший: помітно, що товар вживаний, має подряпини середнього розміру, потертості, але в невеликих кількостях. Наприклад, монітор може мати подряпини на рамці або кришці, але не мати подряпин на екрані.

Б/В прийнятний: допустимі подряпини, потертості, втрата кольору та інше. Такий товар не має недоліків, які заважали б його використовувати.

4. Статуси пропозицій

Існує 2 статуси пропозицій:

  • Продається - пропозиція активна і відображається на сайті;
  • Не продається - пропозиція на сайті не відображається;

Для того, щоб змінити статус пропозиції, слід натиснути на кнопку “Редагувати пропозицію”, потім “Опублікувати” і “Зберегти”.

5. Як додати нову пропозицію? Для того, щоб додати нову пропозицію, слід перейти у вкладку “Пропозиції” та натиснути на кнопку “Додати”.



У вікні “Пошук товару” в пошуковий рядок введіть назву товару, модель, або Р-Код та натисніть Enter. Серед результатів пошуку виберіть саме той товар, пропозицію до якого потрібно додати. У вікні “Додати пропозицію” вкажіть стан товару, додайте зображення, гарантію, опис, додайте політику доставки, вкажіть ціну, та кількість товару на продаж. Потім слід натиснути кнопку “Опублікувати” та “Зберегти”.



Після цього пропозиція товару з’явиться на сайті.

6. Техпідтримка продавців та створення нового товару на сайті. Якщо продавець хоче створити пропозицію, але відповідної картки товару на сайті не існує, слід подати заявку на додавання товару. Для цього у вкладці “Технічна підтримка” вибрати “Створити заявку”, далі “Додати товар”. 

Крок №1

У вікні “Заявка на додавання нового продукту” заповнити всі дані. Приклад коректного заповнення можна подивитись тут:



Після заповнення даних натиснути кнопку “Далі”. 

Крок №2

Вказати характеристики, які мають відповідати тим, що зазначені  виробником даного товару. Усі атрибути, позначені червоною зірочкою, є обов’язковими, ті що синьою - рекомендовані. Після заповнення атрибутів натиснути кнопку “Далі”.

Крок №3

На цьому етапі слід перевірити вказані дані. Якщо все коректно, натиснути кнопку “оформити”. Невдовзі заявка буде розглянута, і товар буде доданий на сайт, а продавцю буде надісланий Р-код. Інформація про розгляд заявки буде відображатись на самій заявці. А також можна додати заявку “у вільній формі”. Ось так:



Вкажіть тему заявки, максимально чітку, детальний опис проблеми та прикріпіть файл (може бути таблиця з товарами, посилання на сайт/товар, скріншот тощо).

Для чого можна використовувати заявку у вільній формі:

  • запитання/пропозиція/скарга щодо кабінету продавця, маркетплейсу, покупця, замовлення тощо;
  • заявка на додавання типу товару/бренду/масового додавання товарів (лише XML (YML)).

7. Що робити, якщо була допущена помилка при виставленні пропозиції? Якщо при виставленні пропозиції була допущена помилка, Ви можете її редагувати, натиснувши на “олівець” навпроти пропозиції.



Якщо пропозиція не відповідає картці товару, Вам слід зняти її з публікації та додати нову.

8. Залишки, кількість проданого, останній продаж, історія продажів. Залишки - кількість товару в наявності. Відображається у вкладці “Пропозиції” в колонці “К-сть”.



Кількість проданого товару відображається у колонці “Продано”. Детальнішу інформацію про продані товари можна переглянути, натиснувши на кнопку “Історії продажів”. Останні продажі відображаються у колонці “Останній продаж”. Натисніть на кнопку для того, щоб відсортувати - від найновіших до старіших. 


Замовлення


Опис полів

У вкладці “Замовлення” відображається вся історія замовлень та продажів.  Сортування замовлень відбувається за замовчуванням від найстаріших до найновіших. Дата створення замовлення та дата останнього оновлення  його статусу знаходиться в колонці “Створено”.



Номер замовлення - унікальний код кожного замовлення. Складається з “SM” та 7 цифр. Існує три властивості замовлення, кожне з яких позначається значком:

- означає, що покупець зробив покупку в один клік (доступна інформація про покупця - номер телефону).

- прохання покупця не передзвонювати для підтвердження замовлення.

- означає, що покупець прикріпив коментар до замовлення.

П.І.Б покупця знаходяться в колонці “Покупець”. Для того, щоб  отримати більш детальну інформацію про покупця: адресу доставки, та номер телефону, можна натиснути на “олівець” навпроти замовлення. 



Статус показує, на якому із етапів знаходиться замовлення:

  • Новий - замовлення було тільки зроблене і ще ніяк не оброблялось. Або ж продавець не може додзвонитись до покупця. Щоб про це повідомити, необхідно натискати цю кнопку;
  • Підтверджено - замовлення було оброблене продавцем, покупець підтвердив його у телефонній розмові або в інший спосіб (або ж покупець попросив не перетелефоновувати). І надалі замовлення готується до відправлення;
  • Відвантажено - замовлення передано необхідному поштовому перевізнику (або покупцю при самовивозі). При виборі цього стану необхідно вказати номер ТТН у Вашому кабінеті, повідомити покупцю, що товар відправлено, і надати номер ТТН. У випадку самовивозу зазначити "дата + час", приклад: “20.02.2020 16:52:51”;
  • Виконано - покупець отримав свій товар, і замовлення закрите. У випадку накладного платежу - викупив товар у поштового перевізника;
  • Відмінено покупцем - покупець відмовився від замовлення. Статус може бути поставлений покупцем і службою підтримки покупців лише за умови, що покупець попросив відмінити замовлення, і якщо його стан був “Новий”;
  • Відмінено продавцем - продавець відмінив замовлення. При виборі даного статусу необхідно вказати причину відміни. Є наступні причини відміни:
  1. Дублювання існуючого замовлення (у випадку, якщо покупець створив кілька замовлень, тобто замовлення дублюється).
  2. Помилка в номері телефону покупця (у випадку, якщо покупець вказав неправильний/неіснуючий номер телефону).
  3. Немає товару в наявності (у випадку, якщо даний товар зараз відсутній).
  4. Відмова покупця при отриманні товару (якщо покупець прийшов на поштове відділення (або при самовивозі до продавця) і відмовився забирати).
  5. Відмова покупця (якщо покупець зателефонував або написав і попросив відмінити замовлення, або ж при підтвердженні відмовився від свого замовлення).

Політики доставки/оплати:


Політика доставки - умови,  згідно з якими продавець відправляє товар покупцю (термін доставки, місто відправки і т.д.) та варіанти, як покупець може оплачувати товар (накладним платежем, безготівковим перерахунком тощо).

Для створення нової політики доставки слід перейти у вкладку “Політики доставки” та натиснути на кнопку “Додати”. Далі слід вказати:

  • назву політики;
  • місто, з якого буде здійснюватись відправка.

Також активуйте пункти:

  1. безкоштовна доставка - активовувати у випадку, коли послуги доставки оплачує продавець;
  2. за замовчуванням - означає, що політика автоматично буде прив’язуватись до пропозиції;
  3. статус - публікація пропозицій на сайті, до яких прив’язана політика доставки.

Після цього потрібно додати конфігурацію, натиснувши на щойно створену політику доставки, та кнопку “Додати”.



В спливаючому вікні слід вказати: 

  • метод доставки - Нова пошта (відділення або адресна доставка), Укрпошта тощо;
  • метод оплати - безготівковий розрахунок, накладений платіж тощо;
  • час відвантаження - час, за який товар буде готовий до відправки;
  • час доставки від - мінімальний час доставки товару;
  • час доставки до - максимальний час доставки товару.

Дата прибуття товару до покупця з моменту підтвердження заявки, вираховується за формулою:

поточна дата + “час відвантаження” (у днях) + “час доставки від” ( у днях)

поточна дата + “час відвантаження” (у днях) + “час доставки до” (у днях)

Наприклад:

“час відвантаження” - 1 день

“час доставки від” - 1 дня

“час доставки до” -  3 дні

Підтвердження замовлення було 10 червня. Дата прибуття (за формулою) буде 12 - 14 червня. Оскільки:

12 червня = 10 червня + 1(час відвантаження) + 1(час доставки від)

14 червня = 10 червня + 1 (час відвантаження) + 3 (час доставки до).

Тут відображається дата прибуття у пропозиції:



Для того, щоб відредагувати існуючу політику доставки, слід натиснути на “олівець” навпроти політики:



Внести потрібні зміни та натиснути кнопку “Змінити”.

У продавця є можливість створювати більше однієї політики доставки. Це може знадобитись у випадку, якщо:

  • відправка товару здійснюється з різних міст;
  • продавець реалізовує різні типи товарів, доставка яких не може бути здійснена одними й тими ж перевізниками або службами доставки. 

Наприклад: 

  • подушка - метод доставки Нова Пошта, Укрпошта, самовивіз. 
  • двоспальне ліжко - метод доставки лише самовивіз, оскільки продавець не має змоги відправляти великогабаритні товари перевізниками.

Месенджер


У вкладці “Месенджер” відображаються повідомлення покупців. Також тут Ви можете зв'язатися з менеджером Synthetic, натиснувши на кнопку “Написати в підтримку”.



Синхронізація


Для того, щоб не додавати пропозиції вручну, продавець може автоматизувати цей процес, налаштувавши автоматичну синхронізацію товарів із XML-файлу. Сам файл мусить зберігатись за посиланням, доступним для скачування в інтернеті, та відповідати загальним умовам.


Вимоги до XML-файлу


Стандарт XML не допускає використання недрукованих символів з ASCII-кодами від 0 до 31 (за винятком символів з кодами 9, 10, 13 - табуляція, переклад рядка, повернення каретки).

Символи ", &,>, <, ' потрібно замінювати на еквівалентні коди:


URL-адреса товарної пропозиції на сайті магазину повинна бути закодована відповідно до стандарту RFC-1738.

Приклад XML-файлу:

<yml_catalog date="2019-01-25 13:33">

<shop>

<name>Ranger</name>

<company>ООО Фирма "Навигатор"</company>

<url>http://ranger.com.ua/</url>

<currencies>

<currency id="UAH" rate="1"/>

</currencies>

<categories>

<category id="1">Подводные видеокамеры</category>

</categories>

<offers>

<offer id="R1" available="true">

<Art>RA 8801</Art>

<url>

https://ranger.com.ua/product/podvodnaja-kamera-dlja-rybalki-ranger-uf-2303/

</url>

<price>2199</price>

<currencyId>UAH</currencyId>

<stock_quantity>70</stock_quantity>

<categoryId>1</categoryId>

<picture>

http://nvg.com.ua/tmp/trumb/c3280cd6898d592e35ec47844136d8b1.jpg

</picture>

<picture>

http://nvg.com.ua/tmp/trumb/4d6e23e21d2cdc5f88ea8d3d967f4b23.jpg

</picture>

<picture>

http://nvg.com.ua/tmp/trumb/bee6eac294f3523c6186cc461d0da8e7.jpg

</picture>

<picture>

http://nvg.com.ua/tmp/trumb/055404cade97ce9f9d196c6c5c31b1d6.jpg

</picture>

<picture>

https://ranger.com.ua/wp-content/uploads/2018/04/20161024_135521-100x100.jpg

</picture>

<picture>

https://ranger.com.ua/wp-content/uploads/2018/04/tg-.jpg

</picture>

<picture/>

<vendor>Ranger</vendor>

<name>

Видеокамера для подводной рыбалки UF 2303 Ranger (Арт. RA 8801)

</name>

<param name="Тип:">Видеоудочки</param>

<param name="Цвет:">Черный</param>

<param name="Сезон:">Все сезоны</param>

<param name="Гарантия">6 месяцев</param>

<description>

<![CDATA[

<p><b>Особенности:</b></p> <ul> <li>Инфракрасная подсветка(чувствительные диоды);</li> <li>Цветной LCD дисплей 3,5" с разрешением 960х240.;</li> <li>Камера-HD 800TVL.;</li> <li>Время работы батареи 7 часов;</li> <li>Длина кабеля 15 метров;</li> <li>Настройки, регулировка яркости, контрастности, цвета, индикатор батареи, поворот экрана;</li> <li>Угол обзора 150 градусов;</li> </ul>

]]>

</description>

</offer>

</shop>

</yml_catalog>

Опис елементів

yml_catalog - будь-який XML-документ може містити тільки один кореневий елемент. Формат YML як кореневий використовує елемент <yml_catalog>. Атрибут date-елемента <yml_catalog> повинен відповідати даті і часу генерації YML-файлу на стороні магазину. Дата повинна мати формат YYYY-MM-DD hh: mm. Обов'язковий елемент.

shop - елемент містить опис магазину і його товарних пропозицій. Обов'язковий елемент.

name - коротка назва магазину. Повинно містити не більше 20 символів. У назві не можна використовувати слова, що не мають відношення до найменування магазину (наприклад: «кращий», «дешевий»), вказувати номер телефону і т. п. Обов'язковий елемент.

Назва магазину повинна збігатися з фактичним назвою магазину, яка публікується на сайті. Обов'язковий елемент.

company - повне найменування компанії, що володіє магазином. Не публікується, використовується для внутрішньої ідентифікації.

url - URL головної сторінки магазину. Обов'язковий елемент.

currencies - список курсів валют магазину. Обов'язковий елемент. Основна валюта - гривня, присвоюється одиниця.

Тільки у гривні. Інші валюти на веб-сайт не виводяться і головне, щоб у них rate не було одиницею.

categories - список категорій магазину. Кожній категорії повинен присвоюватися унікальний номер, нумерація - на розсуд магазину. Належність підкатегорії до материнської категорії передається через атрибут parentId. При будь-яких змінах в прайсі id категорій повинні залишатися незмінними.

Назва категорії останнього рівня має чітко відповідати конкретному виду товару. В одній категорії магазину не повинно бути товарів з двох різних категорій на нашому сайті.

Наприклад:

Меблі> Дивани> Кутові дивани

<Categories>

<Category id = "5"> Меблі </ category>

<Category id = "54" parentId = "5"> Дивани </ category>

<Category id = "542" parentId = "54"> Кутові дивани </ category>

</ Categories>

Обов'язковий елемент.

offers - список пропозицій магазину. Кожна пропозиція описується в окремому елементі offer. Кожна пропозиція повинна мати унікальний ідентифікатор. При внесенні змін до прайсу offer id повинен залишатися незмінним.

На кожну модифікацію товару: колір, розмір, обсяг, комплектацію і т.д. - повинен бути створений окремий унікальний offer id в прайсі. 

<offer id="R1" available="true"> 

available = "true" - наявність товару: true - товар в наявності; false - товар відсутній. При первинному розміщенні товар повинен бути в наявності і мати статус true. Якщо товару немає, то його можна прибрати з xml, так як при первинному розміщенні ці товари не будуть виведені на сайт. 

id="R1" - унікальний ідентифікатор товару, присвоюється продавцем і залишається незмінним для даної позиції. 

<stock_quantity> 70 </ stock_quantity> - залишки кількості товару. Товар буде в наявності на сайті до тих пір, поки цей параметр більше 0.

<url>https://ranger.com.ua/product/podvodnaja-kamera-dlja-rybalki-ranger-uf-2303/</url> - посилання на товар на сайті магазину

<price>2199</price> - ціна товару

<currencyId> UAH </ currencyId> - валюта товару

<categoryId>1</categoryId> - кінцева категорія товару

<picture>https://ranger.com.ua/wp-content/uploads/2018/04/tg-.jpg</picture> - посилання на фото товару. Рекомендується додавати кілька (до 8 фото). Перша фотографія в вивантаженні xml буде основною в картці товару.

<vendor>Ranger</vendor> - бренд-виробник товару. Повинен вказуватися так, як прописано виробником, і як бренд зареєстрований документально. При наявності створеного бренду на Синтетик в прайсі вказується аналогічне найменування. У цьому тезі і в назві товару виробник повинен прописуватися однаково. Не слід вказувати виробника капсом (усіма великими буквами). Не треба додавати до назви виробника: торгову марку, ТМ, ЛТД, ТОВ, ФОП, ТОВ та т. п.

<name>Видеокамера для подводной рыбалки UF 2303 Ranger (Арт. RA 8801)</name> - назва товару. Не повинно містити розділових знаків (коми, крапки, тире, дефіси), крім включених до найменування моделі. Не треба писати слова в назві капсом. Назви повинні бути унікальними і не повторюватися. Обов'язково перевірте, щоб виробник (бренд) був зазначений у назві.

<description>

<![CDATA[

<p><b>Особенности:</b></p> <ul> <li>Инфракрасная подсветка(чувствительные диоды);</li> <li>Цветной LCD дисплей 3,5" с разрешением 960х240.;</li> <li>Камера-HD 800TVL.;</li></ul>

]]>

</description> - опис товару. Опис товару може бути однотипним для всієї категорії. В описі має бути присутня інформація тільки про сам товар. Опис не повинен містити посилань, телефонів, адрес, пропозицій послуг, акцій, цін, картинок, відеооглядів і т. д. Опис бажано відформатувати за допомогою html тегів. Html теги загорнути в CDATA. Розділ CDATA відкривається як <! [CDATA [ і закривається]]>.

<param name="Тип:">Видеоудочки</param>

<param name="Цвет:">Черный</param>

<param name="Сезон:">Все сезоны</param>

<param name="Гарантия">6 месяцев</param> - параметри товару.

У багатозначному параметрі значення перераховуються через <br/> роздільник і загортаються в CDATA. Без вказівки параметрів (param name) розміщення товару неможливо. Перелік параметрів дивіться в картках товару, який вже продається (блок Характеристики) і зліва у фільтрах категорії, де буде розміщуватися товар. Обов'язкові параметри Тип, Вид. Параметри, яких немає у нас на сайті, необхідно внести в опис.

Для чого вказувати параметри в товарі?

В категоріях буває понад тисячі товарів, і за допомогою фільтрів покупець вибирає саме ті, які його цікавлять. Якщо параметри не вказані, то товар не потрапить у відфільтровані покупцем товари, а залишиться в загальній масі. Важливо, як мінімум, прописати всі параметри, які є фільтрами в категорії, в якій буде розміщуватися товар на сайті.


Як увімкнути синхронізацію?


Для того, щоб увімкнути синхронізацію товарів, у кабінеті продавця у вкладці “Синхронізація” слід натиснути кнопку “Налаштувати синхронізацію” та в полі введення вставити посилання на XML-файл, відформатований згідно умов, вказаних вище, та натиснути “Перевірити файл”. 



Далі вкажіть:

  • Гарантію (за замовчуванням);
  • Стан товару (за замовчуванням);
  • Політику доставки (за замовчуванням);

Та натисніть “Почати синхронізацію”. 



Значення по замовчуванню стану товару буде використовуватись лише в тих випадках, коли системі не вдалося визначити їх в XML-файлі. У XML стан ідентифікується в тегу <state></state> і може приймати значення  «new», «refurbished».

Наприклад:

<offer id=”1”>

<state>Refurbished</state>

</offer>


Як підтвердити вибір товару?


Після успішної синхронізації товарів з XML-файлу слід підтвердити вибір товару. Якщо бренд та модель товару з файлу синхронізації відповідають бренду та моделі з картки товару, наявному на сайті - пропозиція підтягується автоматично. Потрібно лише підтвердити, натиснувши на пропозицію, а потім кнопку “Підтвердити вибір”.



Якщо пропозиція не підтягнулась автоматично, Ви можете її знайти вручну, натиснувши на пропозицію, кнопку “Співставити товар із каталогу Synthetic”:



після чого в пошуковому рядку ввести назву, модель або Р-Код товару: 



Потім підтвердити вибір:



Якщо товару, який слід додати, немає в каталозі товарів Синтетика, Ви можете оформити заявку на додавання товару, натиснувши на кнопку:



(Дивитись інструкцію пункту 6 Техпідтримка продавців та створення нового товару на сайті).